Köpvillkor/Information


Acceptera Villkor

Du accepterar våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy genom att klicka på knappen ”Slutför köp” i kassan på Sweetnerds.se.

Pris

Alla priser anges i Svenska kronor och inklusive moms med 25%, 12% eller 6%. Vi reserverar oss rätten för prisförändringar utan någon förvarning på eventuella felaktiga priser samt upphävande av ordrar där varor med felaktiga priser förekommer. Du meddelads om du köpt en vara med felaktigt pris.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas ut via mail när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser & fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss omgående. Kunden ansvarar för att ange rätt uppgifter vid beställning och Sweet Nerds kan ej hållas ansvarig för utebliven avisering, felaktig leveransadress/försenad leverans. Vi skickar även ett meddelande när varan har skickats från vårt lager med en länk för att spåra ditt paket.

Frakt & Leverans

Vi skickar lagervaror normalt inom 24 timmar från lagd order måndag till fredag (ej röda dagar). Frakt hos oss är alltid 59kr oavsett ordervärde. Trots att vi strävar efter att leverera inom angiven tid kan leveransen i vissa fall ta längre tid pga. av högsäsong, tillfälligt hög orderingång eller oväntade händelser. Din order skickas med DB Schenker spårbar frakt till närmsta servicepoint. Möjlighet finns att välja specifik service point i kassan. Leveranstid ca. 2-4 arbetsdagar.

Outlösta / Ej levererbar order

Paket som ej kan levereras och går i retur till Sweet Nerds pga. exempelvis felaktig adress, ogiltig/saknad legitimation eller avbruten/ej möjligt att levereras samt ej uthämtad från ombud debiteras en avgift om 200:- inkl. moms för att täcka Sweet Nerds kostnader för transport och administration.

Betalningsalternativ 

Qliro är Sweet Nerds betalleverantör och hanterar betaltransaktioner i kassan. När du väljer Swish ser du därför att betalmottagaren är Q*SweetNerds vilket betyder att det är Qliro som är mottagare av pengarna för köpet och hanterar betalningen åt Sweet Nerds

Lagerfel

Vi gör allt för att våra lagersaldon ska stämma till 100%. Vid eventuellt lagersaldofel/kort bäst före datum där en vara på order kan saknas förbehåller vi oss rätten att ta bort denna vara och skicka resterande varor på ordern. Vid betalning med kort syns detta endast som 1 transaktion och på faktura finns ej produkten med.

Burkar och flaskortill samlare

Vi kan dessvärre inte garantera att burkar innehållande dryck kommer fram i perfekt skick, utan dem kan ha något skönhetsfel. Vi gör vårt yttersta för att dem ska packas så väl att detta inte förekommer, dock får vi burkar från våra leverantörer som redan har någon skavank. Vi ersätter inte burkar eller flaskor som har mindre skönhetsfel.

Ångerrätt 

Vid beställning av livsmedel gäller inte ångerrätt. Vi hänvisar till Distans och hemförsäljningslagen för mer information. Öppet köp gäller endast på produkter som inte räknas som livsmedel. Öppet köp i 14 dagar efter ordern har mottagits. Produkten skall vara i oförändrat skick och i originalförpackning. Returfrakt betalas utav köparen.

Retur/Reklamation

Vid retur/reklamation maila till info@sweetnerds.se för hjälp och mer info.  Öppet köp gäller endast på produkter som ej räknas som livsmedel. Öppet köp 14 dagar efter order mottagen. Produkten ska vara i oförändrad skick i originalförpackning med ev. tillbehör. Vid retur maila info@sweetnerds.se för returinformation. Returfrakt betalas av köparen. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Sekretess och säkerhet personuppgifter

Den 25 maj 2018 börjar en ny lag, GDPR att gälla. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer här: Datainspektionen 

Sweet Nerds är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. Sweet Nerds lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.

1 Vad menas med personuppgifter? Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.

2 Vilka uppgifter samlar vi in? För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter. För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik. Om kunden väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.

3 Vilka uppgifter delas? Nedan kan du hitta en redogörelse för vilka bolag vi delar information med samt varför vi gör det.

4 Betalväxel När du genomför ett köp delas information med vår betalväxel. Det som sparas är för- och efternamn, adress, email, telefonnummer, personnummer samt köphistorik. I dagsläget sköter Klarna alla betalningar åt oss.

5 Fraktbolag För att kunna leverera din beställningar måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. Email och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget använder vi DB Schenker för leverans.

6 Nyhetsbrev Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev så delas för- och efternamn samt email med vår tjänsteleverantör. Vi sparar/delar för- och efternamn för att kunna göra utskicken mer personliga. Din information delas för att vi ska kunna använda tjänsten och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden/information.

7 Rätten att bli glömd Du har när som helst rätt att raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).

8 Ta del av lagrad information Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om dig hos oss.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar som uppstår pga. transportör.

Reservationer

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Tvistlösning

Vi strävar alltid efter att lösa eventuella tvister i samförstånd med våra kunder. Om vi inte kan komma överens har du som konsument möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som prövar vissa typer av tvister mellan konsumenter och företag. Observera att tvister som rör livsmedel eller produkter som redan har förbrukats kanske inte prövas av ARN. Du kan också använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/odr. Om tvisten behöver avgöras i domstol sker detta enligt svensk lag och i svensk domstol.

Bolagsinformation

Adress:

Karin & Villy Mat och Video AB

Sweet Nerds

Folkets Husgatan 6

295 31 Bromölla

Org. nummer 

556285-1559

E-mail:

info@sweetnerds.se